dinsdag 26 maart 2013

Mijn hond Ninu

Heey iedereen!
Ik wou eens een keer over mijn lieve, gekke hondje schrijven. Dus dat doe ik dan ook.
Deze foto is genomen toen Ninu in de tas was gekropen. 
Ninu is ook ontzettend eigenwijs dus dit verbaasd me niks meer. Maar toch blijft het leuk om naar hem te kijken. Dat snoetje ook!
Ik zal eens vertellen over Ninu: 

Ninu is een maltezer. Dit soort is afkomstig van het kleine Malta. Maltezers zijn herkenbaar doordat ze klein, wit en hangende oortjes hebben. Vaak heeft dit soort wel eens last van rode strepen bij hun ogen. Maar dat is gemakkelijk weg te halen, dus geen zorgen. En hoewel maltezers nog zo klein zijn, ze vinden een grote wandeling niet verkeerd. Het fijne is dat een maltezer ook geen haren verliest. Je moet dus om de zoveel tijd naar de kapper met hem. 

Dit is eigenlijk alles dat je moet weten over maltezers. Dit is interessant, maar als ik er nog meer op wil zetten ben ik uren bezig. 
En uiteindelijk wordt het dan ook saai.
Maar als je een hond neemt moet je daar goed over nadenken. Is je leefomgeving goed voor de hond die je wil? En ben je eigenlijk er wel aan toe, zo'n grote verantwoordelijkheid. Want je moet zijn water en brokken regelmatig verversen en moet hem minimaal 1 keer per dag uitlaten. 
Denk daar eerst over na, voordat je aan een hond begint is mijn advies.


                                                                Ik hoop tot de volgende keer!


 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten